Készenléti gépjárművek kipufogógáz elszívó rendszerei

A készenléti gépjárművek,- tűzoltóság, katasztrófa védelem- szertáraiban, garázsaiban a járművek ki és behajtásakor nagymennyiségű egészségre ártalmas kipufogógáz keletkezik. A személyzet pihenő körletei is nagyon gyakran a szertárak felett helyezkednek el, ahová elszívás nélkül feláramlik a gáz. Az egészség károsításon kívül a kormos kipufogógáz az egész szertárat nagyon gyorsan “feketére festi”.  Mindezek a káros jelenségek elkerülhetők, ha a szertárak általános szellőztetése helyett közvetlenül a járművek kipufogócsöveitől szívatjuk el a kipufogógázokat.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Automatikus kipufogógáz elszívó rendszer felső kipufogócső kivezetésű tűzoltó gépjárművekhez.

Működés:

Behajtás a szertárba:

A szertárba történő betolatáskor egy önbeálló sínre függesztett elektromágneses megfogó szerkezet -elszívófej-rákapcsolódik a kipufogócsőre.  Az elszívó fejen és a hozzá csatlakozó rugalmas hőálló gégecsövön keresztül a rendszer ventilátora folyamatosan elszívja a füstgázokat. Az elszívófej folyamatosan a járművön marad amíg az a szertárban tartózkodik.

Kihajtás a szertárból:

A motor beindításakor,  a járműbe szerelt rádiós jeladó bekapcsolja a rendszer ventilátorát és megkezdi  a keletkező füstgázok elszívását. A jármű elindul, az elektromágneses megfogószerkezettel maga után húzza a felfüggesztett sínen futó elszívófejet a gégecsővel. A kapu vonalában egy  jeladó megszakítja a megfogó szerkezet elektromágnesének áramkörét, az lekapcsolódik a kipufogócsőről és a jármű szabadon elhajt. A visszatérő jármű jeladója automatikusan bekapcsolja a rendszer ventilátorát, hogy a betolatáskori rákapcsoláskor az elszívás már teljes kapacitással működjön.

 

Kecskeméti Repülőbázis 2007.4.

 Automatikus kipufogógáz elszívó rendszer oldalsó kipufogócső kivezetésű tűzoltó gépjárművekhez.

Működés:

Behajtás a szertárba:

Az elektromágneses rögzítésű elszívófejet a kapu vonalában kézzel kell rögzíteni a kipufogócső végződéshez.   A szerállásra történő betolatás során az  elszívófejen és a hozzá csatlakozó rugalmas hőálló gégecsövön keresztül a rendszer ventilátora folyamatosan elszívja a füstgázokat. Az elszívófej végig a járművön marad amíg az a szertárban tartózkodik.

Kihajtás a szertárból:

A motor beindításakor,  a járműbe szerelt rádiós jeladó bekapcsolja a rendszer ventilátorát és megkezdi  a keletkező füstgázok elszívását. A jármű elindul és maga után húzza  az elektromágneses rögzítésű   elszívófejet a felfüggesztett sínen futó gégecsővel. A kapu vonalában egy  jeladó megszakítja a megfogó szerkezet elektromágnesének áramkörét, az lekapcsolódik a kipufogócsőről és a jármű szabadon elhajt. A visszatérő jármű jeladója automatikusan bekapcsolja a rendszer ventilátorát, hogy a betolatáskori rákapcsoláskor az elszívás már teljes kapacitással működjön.

 

Kecskeméti Repülőbázis 2007.3.

Automatikus kipufogógáz elszívó rendszer hátsó kipufogócső kivezetésű tűzoltó gépjárművekhez.

Működés:

Behajtás a szertárba:

Az elektromágneses rögzítésű elszívófejet a kapu vonalában kézzel kell rögzíteni a kipufogócső végződéshez.   A szerállásra történő betolatás során az  elszívófejen és a hozzá csatlakozó rugalmas hőálló gégecsövön keresztül a rendszer ventilátora folyamatosan elszívja a füstgázokat. Az elszívófej végig a járművön marad amíg az a szertárban tartózkodik.

Kihajtás a szertárból:

A motor beindításakor,  a járműbe szerelt rádiós jeladó bekapcsolja a rendszer ventilátorát és megkezdi  a keletkező füstgázok elszívását. A jármű elindul és maga után húzza  az elektromágneses rögzítésű   elszívófejet a felfüggesztett sínen futó gégecsővel. A kapu vonalában egy  jeladó megszakítja a megfogó szerkezet elektromágnesének áramkörét, az lekapcsolódik a kipufogócsőről és a jármű szabadon elhajt. A visszatérő jármű jeladója automatikusan bekapcsolja a rendszer ventilátorát, hogy a betolatáskori rákapcsoláskor az elszívás már teljes kapacitással működjön.